טיולים בישראל| טיולים בארץ
מסלולי טיולים בצפון

Google

טיולי הכרויות – טיול לפרק אפק

יום שישי שמונה בבוקר, התחלנו את הטיול בשוק ראש העין, "שוק רמלה" שם מוצעים למכירה תבשילים ובגדים במחירים זולים מאוד, מה זה זולים - היה כרוז שמכר חולצות נשים בשקל כל חולצה !!! וההתנפלות הייתה בהתאם. הסתובבנו מעט בשוק עד שכולם הגיעו,
ראש העין שוק
  להפתעתי הגיעה לשוק גם הפגנת המורים שמחו  על השכר הנמוך שלהם. מה להם ולשוק ? לא יודע. יצאנו משם לפרק אפק או  בשמו הלועזי אנטיפטריס  שנמצא על כביש  483 בין ראש העין לפתח תקוה. הפרק הוא שמורת טבע  ושילמנו בכניסה 23 ש"ח כדי להיכנס.

המקום יפה ומטופח ועשינו הכרות ראשונית עד שכולם הגיעו. במקום יש דשא מטופח ומקום לפיקניקים. מאוד מומלץ  להגיע לשם למי שמעוניין לסעוד בטבע.

לקח מעט זמן עד שכולם הגיעו מכיוון שיעקב לקח עימו 3 בנות והתברבר בשטח  :-) מעניין למה. לאחר שכולם הגיעו בשעה טובה ומוצלחת עשינו  הכרות ראשונית כל אחד הציג את עצמו , ומשם התחלנו במסלול קצר לעבר מה שנקרא בית המושל המצרי.

בית המושל המצרי נקרא על שם המושל המצרי ששלט באזור בימי קדם. ומאחר והמבצר שלט על דרך קדמונית חשובה, נתגלו שם ממצאים מתקופות שונות. בחצר פגשנו קבוצת ילדים ששחזרו את המלחמות בין הצלבנים למוסלמים.

אי אפשר שלא להתפעל מהבניה המסיבית באותם ימים שנשארה אלפי שנים מאוחר יותר.
החומות עבות ומצוידות בחרכי ירי בכל הכיוונים.
במרכז החצר מצוי בית המושל המצרי שנראה בית מפואר יחסית לאותם ימים.

ניתן כמובן להיכנס לכל המקומות רק חבל שאין הדרכה,  אני נכנסתי וביקרתי מעט, אני לא מבין גדול בארכאולוגיה אך הבית נראה מרשים עם המון חדרים.
עשינו תמונה קבוצתית על החומות והמשכנו הלאה.

כמובן שלא כולם הצטלמו וחלק מהבנות והבנים העדיפו להיות בצל. משם המשכנו לבריכה של מקורות הירקון. ביום זה מצאנו הרבה צלמים עם עדשות טלסקופיות המסתובבים ומצלמים ציפורים וטבע, שיש בשפע במקום. וכמו תמיד מרפי ביקר אותי ברגע היפה ביותר והסוללות של המצלמה נגמרו לי, כך שלא הספקתי להוסיף עוד תמונות של נוף.

חזרנו בחזרה לנקודת המוצא  השעה הייתה כבר 12 והחלטנו שבמקום לנסוע לבית קפה, נסע הביתה , מאחר והיה מעט מאוחר. התפזרנו עייפים מעט אך מרוצים. וכבר מתכננים את הטיול הבא.