טיולים בישראל| טיולים בארץ

Google

טיולים במרכז

טיול בירקון - בגשם !

לטיול בירקון יצאנו ביחד עם קבוצה מאוד מצומצמת שלא פחדו מהגשם ובאו מצוידים כמו שצריך.
הטיול היה קצר ומקסים והצלחנו לראות בעלי חיים בפוזות שלא רואים ביום רגיל. וזה היה מקסים.
מי שלא היה הפסיד !!

נמל תל אביב - בסופת גשמים

לא תמיד יוצא לנו לטייל בחורף ובמיוחד שיש סופת גשמים יוצאת דופן.
זה קרה באחד מימי השישי הסוערים ביותר שהיו השנה דבר שנתן לנו הזדמנות יוצאת דופן.
לצלם תמונות שלא תמיד ניתן לראות אותם בימים רגילים.
מה גם שהתנהגות בעלי החיים שונים מאשר בימים רגילים.

טיולי הכרויות - טיול סוכות לגן הנדיב

כמנהגינו מידי סוכות אנו עורכים טיול לפנוים ופנויות עם פרסום מסיבי, והוצאות מינימליות.
הפעם בחרנו בטיול בגן הנדיב שבין בנימינה לזכרון יעקב. אחד הגנים המטופחים והיפים ביותר בארץ. כאשר בשונה מגנים אחרים כאן הכניסה לכל המתקנים ולגן היא בחינם.

ירושליים חומות סביב לה

כבר אמרו אבותינו כי שלהי דקייטא קשים מקייטא, אך לא לטייל למרות החום גם קשה לנו. אז ארזנו כמה סנדביצים ובקבוק מים ויצאנו לטיול שמזה זמן רב תיכננו, סובב חומות ירושליים.
למרבה הנוחות מול שער יפו קם לו מתחם של חנויות פאר ומתחתיו חניה נוחה ולא יקרה במיוחד וכמובן שם אנו מתחילים את הטיול (עם קפיצה קטנה לפארם בשדרות ממילא להצטיידות בחטיפים לדרך).

טיול לאורך הירקון ופגישה עם אמא אווזה

במסגרת הטיולים החלטתי לעשות טיול וארוחת בוקר בירקון יש שם פינות מקסימות למי שמכיר מעט את המקום. הגעתי מעט מוקדם כדי לסדר את העניינים ומי קיבלה אותי ? אמא אווזה באה לראות שהכל בסדר.

ירושלים בלילה- בעקבות לוחמים 1948-1967

במסגרת  הטיולים של פורום טיולים בכיפה יצאנו הפעם לטייל בירושלים בלילה. התכנסנו בכניסה לשער ציון ולמרות השעה המאוחרת יחסית הינו קבוצה גדולה של כ 30 איש.
נפגשנו עם המדריכה  יעל ממדרשת ירושלים שהנחתה את הערב בטוב טעם ובמומחיות.

תל שוכה ויד לשריון - סיור מכחול לשחור

האביב כמו בכל שנה מביא עימו מרבדי פריחה בשלל גווני אדום צהוב וסגול, אך המרבדים הכחולים בארץ שמורים לתורמוס ההרים, וריכוזו הידוע ביותר נמצא בין אבני חורבות שוכה הסמוכה לקיבוץ נתיב הל"ה.
את טיולנו התחלנו בהשארת הרכב מול האנדרטה לזכר הל"ה (קיים חניון בשטח סמוך לתל שוכה – אך אנו למודי ניסיון מבוזזי הרכבים חובבי הטבע ורכבי המטיילים).

הירקון מכפר הבפטיסטים לקניון אילון - הנהר של גוש דן

בלב גוש דן לאורך צירי תנועה ראשיים זורם לו הירקון, המושמץ (ובצדק) כאחד המזוהמים שבנחלי ארצנו. אך למרות זאת חלקו העליון עדיין נקי יחסית
ומאפשר טיול נעים בלב טבע שוקק דקות מספר ממגדלי הבטון וכבישי האספלט.

מנחל מערה אל חורבת בית עיתאב- כאשר העטלפים נמים

נחל מערה ידוע בעיקר בשל מערת התאומים הנמצאת בחלקו המערבי ומהווה מוקד משיכה לחובבי מערות נטיפים ועטלפים, אך בין נובמבר למרץ סגורה המערה בשל שנת החורף של העטלפים ולכן יצאנו לסיור בנחל לאורכו בחיפוש אחר מוקדי משיכה שאינם דורשים מנוחת חורף.

מערת הנטיפים - מאובנים של מים

אחד מהקורסים היותר ידידותיים ללומד תואר ראשון במדעים הינו הקורס מבוא לגאולוגיה. ומהו קורס זה ללא ביקור במערת הנטיפים ? על מנת לא להרדים את הקורא לא נתעמק בכימיה בעזרתה ממיסות טיפות המים את סלעי הגיר ומשחררות אותו בחלל המערה ליצירת נטיפים, זקיפים, אוזניים ושאר יצירות פלא אומנתיות.

טיולי הכרויות - טיול לפרק אפק

יום שישי שמונה בבוקר, התחלנו את הטיול בשוק ראש העין, "שוק רמלה" שם מוצעים למכירה תבשילים ובגדים במחירים זולים מאוד, מה זה זולים - היה כרוז שמכר חולצות נשים בשקל כל חולצה !!! וההתנפלות הייתה בהתאם. הסתובבנו מעט בשוק עד שכולם הגיעו,

חוף גדור - ים של פרחים

חוף גדור הנו פיסת טבע מהממת התחומה על ידי שמלת הבטון והמלט המכסה אט אט את אזור המרכז ומכרסמת את השמורה בנגיסות גורדי שחקים.
השמורה כשמה משתרעת לאורך רצועת חוף הנמשכת ממכמורת ועד אולגה כאשר כעשרה מטרים מקו החוף נמשכת סוללת כורכר בגובה מטרים ספורים המאפשרת טיול מעט מעל קו החוף ותצפיות נהדרות אל חוף הים.

ירושליים מבית המשפט אל ימין משה - חלונות העיר

ניתן להתווכח על רמת הצדק שנעשית בבית המשפט העליון בירושליים, אך על רמת הארכיטקטורה ויופיו הפנימי של המבנה יותר קשה להתווכח.את סיור חול המועד סוכות בירושליים התחלנו בסימן ארכיטקטורה בבית המשפט העליון, שהיה כמה לא מפתיע בפגרה לרגל החג, אך הספקנו ממש בזמן לסיור האחרון במוזיאון בית המשפט כך שהספקנו לראות את המבנה מבפנים.

טיול בחוף דור אחד החופים העתיקים והיפים בארץ

במסגרת טיולי ההכרויות ערכנו טיול באחד החופים העתיקים (מעל 4000 שנה) והיפים בארץ.
חוף זה משופע בספינות טרופות כ 17 במספר מתקופות שונות, ויש בו איים יפים ושפע של עתיקות, באחד הצלילות שלי ראיתי ספינה טרופה בעומק של 2 מטר, ואת הקנה של אחד מהתותחים של נפולאון.

נחל אלכסנדר - ממעברות לים התיכון

יום שישי חורפי משאיר מעט שעות אור לטיול ומכוון אותנו לטיול ליד הבית בנחל אלכסנדר.טרמפ מהיר מאחד מבני המשפחה לשער של קיבוץ מעברות ירידה מתחת לגשר ופתאום אנחנו על גדתו של נחל אלכסנדר הזורם בעוז.

ירושלים טיילת החומות- יופי מעל ומתחת לעיר

בין הטיולים שאנו לא טורחים לתכנן מראש (מלבד יעד כללי) היא ירושליים, פשוט לא צריך לתכנן, מחנים את הרכב ומתחילים ללכת. תמיד מוצאים משהו מעניין , יפה ,היסטורי ומפתיע.
הפעם התחלנו את הטיול בחניון קטן מול מלון הר ציון (ברחוב דרך חברון).שיטוט לאורך דרך חברון בואכה העיר העתיקה מביא אותנו אל מוזיאון קטן אשר בו משומר הרכבל ששימש בימי מלחמת השחרור להעברת נשק מעבר לגיא אל לוחמי הר ציון.

הצעדה לחומש יום העצמאות 2007

יום העצמאות 2007  במקום לזלול ולאכול על האש יצאתי לטיול  רגלי לחומש,  טיול שלא היה מבייש שום מסע של  סיירת.
מעבר לאמירות הפוליטיות הנוף הוא נוף בראשיתי ומדהים במיוחד בעונה זו של השנה . אני ממליץ לכל מי שיכול שיגיע לאיזור לטיולים, אל תפחדו ממה שכותבים בעיתונים ומשמיעים ברדיו ובטלויזיה. המקום מהממם ומדהים ביופיו.
הטיול היה כ 30 ק"מ הלוך וחזור אבל היה שווה כל רגע.

רמת הנדיב - על חשבון הברון

אין כמו אפריל לטיולי פריחה, והפעם באזור המרכז בחרנו טיול קליל אל רמת הנדיב.
האזור כולו נקנה ומתוחזק (יש להוסיף מתוחזק להפליא וללא דמי כניסה) על ידי משפחת הברון רוטשילד, שאחוזת הקבר שלו נמצאת בלב גן פרחים מדהים הנמצא באמצע הרמה וסביבו מספר שבילי טיולים המסומנים בסימון המקומי של רמת הנדיב השונה מעט מסימון השבילים הרגיל, אך ברור ונוח לטיול.