טיולים בישראל| טיולים בארץ
מסלולי טיולים בצפון

Google

מצוק ההעתקים לנחל קומראן

יום שישי יכול לשמש גם כיום טיולים במיוחד עם יוצאים מוקדם בבוקר ומצטרפים למדריך מעולה.
כך היה יצאנו מוקדם בבוקר בשעה שש מכיוון אריאל לים המלח. הטיול התחיל בשבע בבוקר ליד
שמורת עינות צוקים החננו את הרכבים ליד הכביש והתחלנו בטיפוס תלול בדיוק בזמן.
בהדרכתו של מאיר כהנא.

התחלת הדרך מאוד תלולה ויש לעלות כ 300 מטר כדי להגיע לראש הצוק.

הדרך מפותלת ועולה די בתלילות אך עם מספר מנוחות השגנו את היעד די בקלות.

הגענו לפסגה שם ישבנו גם לאכול ארוחת בוקר וכמובן גם קיבלנו הסבר על האיזור שמסתבר שהיה נתיב קדום עוד מימי בית שני שאז כנראה ים המלח כיסה את הכביש בו אנו נוסעים היום.

כמו שניתן לראות בתמונה יש המון מעינות שזורמים לים המלח ושם מאיר הסביר לנו על נבואתו של יחזקאל שבה הוא מנבא שים המלח יהפך לים מתוק עם דייגים.

המשכנו אחרי ארוחת הבוקר לטייל כאשר המסלול כעת הרבה יותר מישורי. והרבה יותר קל להמשיך ולטייל.

מסתבר שיש כאן הרבה אבנים שהם פצלי שמן שזה משהו מאוד דומה  לפחם וניתן להפיק ממנו נפט
או משהו דומה בתהליכים מסוימים . אני מחזיק אבן כזו ביד.

הנוף החום של המדבר לא משתנה בהרבה במשך השנה. אבל בחורף זו התקופה הטובה ביותר לטייל בו בלי להתיבש.

לאחר הליכה די ממושכת הגענו לפתחו של נחל קומראן שם המסלול מתחיל בצורה קלילה ומתחיל להיות קשה יותר ויותר לקראת סופו. מצאנו בדרך גם שלוליות ופגרי בעלי חיים שהצביעו על השיטפון שזרם כאן לא מזמן.

עם הזמן אנו נכנסים לואדי שנהיה יותר תלול ויותר קשה למעבר.

יש מקומות שאין ברירה החבל נשלף וצריך לרדת גם מפלים די תלולים.

עם הזמן המצוקים נהיים תלולים יותר והמעבר קשה יותר

לאט לאט אנו רואים את סוף המסלול בשמורת הטבע בקומראן.

כאן אנו רואים לראשונה את מערות קומראן שם התגלו המגילות הגנוזות. ומעל המערות התגלו מבנים שם גרו הכת שכתבה את המגילות. והתברר שהיו כאלה שגם למדו ולא עבדו ולעומתם תלמידי הישיבות היום נראים ככופרים גמורים. אנשי הכת הרבו בטבילות התבודדות וכתיבה כאשר המערות שהגישה לשם קשה היו כנראה מקום גניזה לכל המגילות שהשתמרו עד היום.

ובתמונת הסיום ניתן לראות חלק מתעלת המים שבנו אנשי קומראן כדי להעביר מים למקוואות ולבורות השתיה ששימשו אותם.