trip
מסלולי טיולים בצפון

Google

אל הר מירון – רואים רחוק רואים ירוק

החורף חלף עבר לו וגם האביב לא מחכה יותר מדי, אז לפני שספירת העומר תגיע לל"ג אצנו רצנו לביקור בקבר הרשבי במירון ואם כבר למירון, אז למה לא לשלב טיול להר הירוק תמיד.

רואים ירוק

את הטיול התחלנו ביישוב מירון אשר בגליל, כביש פנימי תלול מוביל אל מתחם קבר הרשבי ואנו משאירים את הרכב בינות עשרות רכבים של עולי רגל אשר נוטעים את אוהליהם בחורשות הסמוכות כהכנה להילולת ל"ג בעומר הקרבה.

את הטיול התחלנו עם סימון השבילים השחור המתחיל על סלע מול ישיבת בר יוחאי, ויורד דרומה אל נחל מירון בעוקפו את מתחם הקבר.

הסימון מעט מבולבל אך לאחר מאמצי ניווט לא מבוטלים אנו מצליחים לאתר את השביל היורד ולרדת בו אל הנחל.

חברים לדרך

כאן מצטלב השביל השחור עם שביל ישראל ואנו פונים בו ימינה וממשיכים כמאה מטרים לאורך נחל מירון היבש לחלוטין לאחר החורף השחון שעבר על הגליל.

בירידה אל שביל ישראל

במהרה מתפצל השביל, שביל ישראל פונה שמאלה ושביל כחול פונה ממנו ימינה וממשיך בנחל מירון ואנו ממשיכים איתו בתקווה למצוא מעיינות מפכים בנחל.

השביל עולה במתינות בין שדרות יפהפיות של עצי זית ושפעת פרפרים המתרוצצים סביבנו ומנסים למצות את הצוף מאחרוני הפרחים שעוד נותרו (אך אינן מוכנים לבזבז מחייהם הקצרים ודגמן לפני המצלמה).

עולים בנחל מירון

עד מהרה הנחל נהיה אתגרי יותר ויותר וסלעים חלקלקים המסתתרים בינות מפלים יבשים ותלולים מספקים לנו אדרנלין ומכלים את כוחותינו וכנהוג בעליות גם את המים שבכלינו...

גשר צר מאוד בנחל מירון

למרבה המזל השביל התלול מסתיים עד מהרה ומספק לנו תצפית נהדרת על קבר הרשב"י, צפת, יער מירון ושלל יישובי האיזור.

מתחם הרשב"י ממעוף הציפור

עוד עלייה קטנה אך נוחה ואנו פוגשים שוב את מכרנו שביל ישראל תחת עץ הצומח ממעיין יבש המסומן במפה כעין זבד.

הנוף מאזור עין זבד

המעיין ,הבנוי בצורת באר שמדרגות מוליכות אל נקבה בתחתיתה, יבש למהדרין אך העץ הצומח מדופן הבאר מספק צל להנאת הטייל העייף.

אנו ממשיכים מערבה על שביל ישראל בשביל מישורי יחסית המהווה אתנחתה לטיפוס המאומץ בנחל מירון ועד מהרה מגיעים להוטה (בור עמוק באדמה שנוצר מבלייה) המגודרת למניעת נפילת טיילים לעומקה.
היות שההוטה תלולה להפליא מצאו מספר זוגות יונים את האתר כמקום מתאים לקינון וגידול גוזלים הרחק מטורפים וציוצי הגוזלים נשמעים היטב מפתח ההוטה.

טראסות בדרך להר מירון

השביל ממשיך בינות לטראסות ובוסתנים שחלקם נראה מוזנח וחלקם משובבי עין, אך את תשומת ליבנו תופסת בעיקר חלקה אשר גדרותיה מופת למיחזור ,עשויים ממקררים ישנים.

מחזור כהלכתו - גדר המקררים

השביל ממשיך ועוקף את הר בר יוחאי ממערב ובמהרה אנו מגיעים אל חניון הפסגה של הר מירון, ממנו יוצא השביל האדום המקיף את פסגת ההר והשביל השחור היורד חזרה אל מירון.

הנוף הנשקף מהר מירון

אנו מחליטים לוותר הפעם על שביל הפסגה אותו תרנו בעבר ויורדים בשביל השחור.
השביל יורד במתינות ובנוחות בין סבך עצים המספקים צל ומדי פעם בין קרחות בעצים נשקף נוף מהמם של איזור מירון מתחתינו.

נוף בירידה מהר מירון

אנו מאבדים במהירות את הגובה שאותו צברנו בעמל רב כל כך בראשית היום אך השביל מתפתל על צלע ההר וממיר נוחות באורך מתיש...

הדרך ארוכה ומתפתלת

לאחר כשעתיים יוצא השביל השחור מן היער אל אחד הכבישים הפנימיים ביישוב מירון ושם פונה ימינה בין קברי קדמונים חזרה אל מתחם הרשב"י.

לאחר תפילת מנחה במקום אנו ממשיכים לטייל בין קברי הצדיקים הפזורים סביב לצפת אך זהו כבר תחילתו של טיול אחר...

גזע עץ

תקציר הטיול
- ממירון דרך נחל מירון אל פסגת הר מירון וחזרה דרך הר הילה.
דרגת קושי    - קשה - בעיקר העליה בנחל מירון.
חודש הביצוע- מאי.
סיכום           - מסלול ירוק בעל מספר נקודות עניין לאורכו (עדיף בעונת הפריחה).
לינקים          - על מירון  נחל מירון  מהר מירון למירון.
מילות מפתח- קבר הרשב"י ,נחל מירון , עין זבד , שביל ישראל , הוטה , הר מירון, הר מרון, הר בר יוחאי .