טיולים בישראל| טיולים בארץ

Google

טיולים בצפון

טיול בחירות בנחל תבור

יום הבחירות לכנסת ה 19 היה יום יפה ויוצא דופן בחורף. עם שמש מחייכת ומזג אוויר נוח מאוד התארגנו חברה דרך המייל והפיסבוק ויצאנו לטיול משותף בנחל יגור.
כאשר מקום המפגש הראשוני בתחנת הדלק באריאל.

נחל יגור- אל מפלי הגיר

אז איך מגיעים ליגור? מה זה המחלף החדש הזה? מאיפה חזרה פתאום רכבת העמק?
הכניסה ליגור נמצאת בעבודות תשתית מסיביות והשילוט מבלבל, למזלנו יורם איש היי טק מצויד באפליקציית ניווט משוכללת המובילה אותנו בין הבולדוזרים לשלל המעקפים היישר אל שער קיבוץ יגור שמעט אחריו מצד ימין מחכה לה החניה לנוחות המטיילים (וגם לבאי בית הקפה הקטן).

לגלוש על אבובים בנחל חרמון

מזרחית לכפר נחמיה בצפון יש פנינת חמד ושמה נחל חרמון אנו הגענו לשם באמצע אוגוסט
כך שממש לא היה קשה למצוא את המקום לפי כל הרכבים שחונים בצד והיו שם המוני רכבים.
המסלול בנוי בצורה מאוד נוחה כך שבמקביל לנחל יש שביל רחב בו הולכים.
ומידי פעם יש  שביל  שלוקח אותך למין חוף פרטי בנחל.

מסלול קליל בבניאס - משניר לשאר ישוב

ביום השני לטיול אחרי שאכלנו ארוחת בוקר טובה. יצאנו לכיוון קיבוץ שניר כדי להתחיל את המסלול בבניאס.
בקיבוץ יש מכולת וחניה כך שזה איפשר למי שרצה להצטייד בחטיפים לקראת ההליכה.
ההליכה היא של כ 3 שעות לא קשה מידי אך כמובן צריכים להיות מצוידים בנעלים מתאימות ובמספיק מים.

עין טינה - מסלול כיפי עם גקוזי טבעי

את הטיולים שלנו  בקיץ 2012 התחלנו בעין טינה אחרי שהתאספנו בקיבוץ גונן שנמצא בכביש 918
מעט לפני קרית שמונה אליו הגענו דרך צומת מחניים.
500 מטר אחרי הכניסה לקיבוץ יש פינת חי שם התכנסנו לאכול ארוחת צהרים קצרה אחרי הנסיעה הארוכה מהמרכז.

הזאכי - המקום הטוב ביותר להיות בו בקיץ

גם  לנו אנשי ההיטק לפעמים יש חופש גדול - קיבלנו שבוע חופש מהעבודה סגרו את המפעל ואנו יוצאים עם עוד חברים לשלולה ימים של טיולים בצפון פלוס לינת שטח. באמצע אוגוסט.
ונחשו מי זאת הפייה המופיעה בתמונה.

זויתן עליון - זה קר ורטוב

חום יולי מנסה לדכא את יצר השוטטות הטבוע בנו, אך בדיוק לימות הקיץ החמים קיימת שמורת היהודיה המציעה שלל מסלולים רטובים וקרירים...
את הטיול התחלנו הפעם לילה לפני במקרר הביתי, בהכנת בקבוק קרח ועוד שניים קרים על מנת להקל את תוואי המסלול ולשמור את ארוחת הצהריים הארוזה בסמוך לבקבוקים במצב מוצק.

טיול לילי לקברו של ר יונתן בן עוזיאל

במסגרת  הטיולים שאני עורך החלטתי לעשות טיול מיוחד במינו. טיול לילי לקבר רבי יהונתן בן עוזיאל שנחשב למקום הטוב בעולם למציאת זיווג הגון. ובנוסף בזמן מיוחד ראש חודש סיוון שיש בו סגולות מיוחדות ותפילות מיוחדות למציאת הזיווג.

אל פריחת השושן הצחור בהר הכרמל

במסגרת  הטיולים שאנו עורכים מידי פעם החלטתי להצטרף לטיול שאורגן ע"י פורום טיולים באתר כיפה. שמיסדו בחור חביב מאוד בשם שי.
רוב המטילים היו מאתר כיפה.  והפעם יצאנו לפגוש את השושן הצחור הפורח בכרמל.

אל הר מירון - רואים רחוק רואים ירוק

החורף חלף עבר לו וגם האביב לא מחכה יותר מדי, אז לפני שספירת העומר תגיע לל"ג אצנו רצנו לביקור בקבר הרשבי במירון ואם כבר למירון, אז למה לא לשלב טיול להר הירוק תמיד.
את הטיול התחלנו ביישוב מירון אשר בגליל, כביש פנימי תלול מוביל אל מתחם קבר הרשבי ואנו משאירים את הרכב בינות עשרות רכבים של עולי רגל אשר נוטעים את אוהליהם בחורשות הסמוכות כהכנה להילולת ל"ג בעומר הקרבה.

מערת קשת והמונפור- מנפלאות העיצוב בגיר

מערת קשת הנמצאת במערב הגליל העליון הינה בהחלט מהמרשימים של תהליכי העיצוב הטבעיים בסלעי גיר שנוצרו בארץ, אך לא פחות ממנה מהווה מבצר המונפור סמל ליכולת האנושית לעצב את פני ההרים ולשנות את נופם

ארבל - נחל מבצר וישוב

את טיולנו התחלנו במושב ארבל הסמוך לטבריה, הנמצא על כביש 7717. החנינו את הרכב סמוך לשער המושב , והתחלנו בצעדה לכיוון הר ארבל בדרך אספלט נוחה (עבירה לכלי רכב לאלו אשר אינם מעוניינים בהנעה טבעית) היוצאת לכיוון צפון מערב משער היישוב ומקיפה אותו.

מזוויתן תחתון לבריכת המשושים - אל ברכות הבזלת

מי לא מכיר את ההפתעות הקטנות של המילואים, והפעם עודף התייצבות לשרות זיכה את שותפי לטיול בשבוע חופש על חשבון הרמטכ"ל. בזריזות צבאית המרנו את המדים בקרם הגנה ואת הנגמ"ש בליסינג והופ התייצבנו בחניון היהודייה שנמצא על כביש 87 העולה לקצרין.

נחל יהודיה - המרענן הטבעי של הקיץ

חום יולי אוגוסט היה פחות כבד השנה... אז אזרנו אומץ , בקבוקי מים שהוקפאו בפריזר, שמן שיזוף ויוצאים ליהודיה - הפראי והיפה שבנחלי הגולן הידוע בברכותיו הקרירות ובסולמות והדירגיות הדרושים למעבר בקניון הנחל.

נחל מיצר –מאבק של אלונים וסלעי גיר

אכן האביב הנו העונה הטובה ביותר לטיולים, הפריחה בשיאה, מזג האוויר נוח והנפש קוראת אל המרחבים. וכמצוות הנפש העמסנו את תרמילינו על ספינת הליסינג, ויצאנו מביצת גוש דן אל המרחבים של רמת הגולן.