טיולים בישראל| טיולים בארץ

Google

טיולים בדרום

מצוק ההעתקים לנחל קומראן

ום שישי יכול לשמש גם כיום טיולים במיוחד עם יוצאים מוקדם בבוקר ומצטרפים למדריך מעולה.
כך היה יצאנו מוקדם בבוקר בשעה שש מכיוון אריאל לים המלח. הטיול התחיל בשבע בבוקר ליד
שמורת עינות צוקים החננו את הרכבים ליד הכביש והתחלנו בטיפוס תלול בדיוק בזמן.
בהדרכתו של מאיר כהנא.

נחל פרס תחתון - אל קוביות הענק

ככל שמתבגרים הולך זמן התגובה ועולה, אז מה הפלא שלקח לנו שבועיים מפרוץ השטפונות במדבר יהודה עד שמצאנו חצי יום פנוי לטיול אל נחל פרס וגבי פרס הידועים ביופיים.
את הטיול התחלנו בצומת הערבה, שם למרבה הנוחות נכבש מגרש עפר מצפון לצומת ובו מספיק מקום בכדי להחנות מספר רכבים בטווח עין מהתנועה הערה בצומת (המפחיתה לדעתי את סיכויי פריצת הרכב)

סובב בארי - מכתש של פריחה

בטבע ידועים שני סוגי מכתשים, כאלו שנוצרו על ידי פגיעת מטאוריט וכאלו שנוצרו על ידי תהליכי בלייה ייחודיים (מכתשי הנגב). סמוך לקיבוץ בארי נמצא ערוץ נחל סחף שכשמו סחף את סביבתו ויצר עמק המתחזה למכתש, אך בחודשי האביב המתחזה הזה מתמלא לו בשלל פריחה ומושך אליו מטיילים בכמות לא פחותה מאשר מכתשי הנגב.
לפתיחת הטיול החנינו את הרכב במגרש עפר כמה עשרות מטרים מצומת כביש 242 וכביש הגישה לקיבוץ.

נחל זהר - אל המצודה הלבנה

נחל זוהר מתחתר לו במצוק ההעתקים ויורד בפראות אל ים המלח, חלקו התחתון של הנחל חותך שכבה רכה של חוואר (סלע רך המורכב מחרסית וקרטון) אשר נוצר באזור זה בתקופה קדומה בה הציף ים המלח שטח רחב וגבוה יותר ומילא אותו בשכבת חוואר לבנה מבהיקה הידועה בשם חוואר הלשון.

העצים המשתלבים ברביבים - סבלנות חביבי סבלנות

פעם חשבתי שבשביל לשים אלפי אבני דומינו ליצירת מפולת דומינו צריך המון סבלנות, לאחר ביקור בגן העצים המשתלבים קיבלתי פרופורציה חדשה על תחביב הדורש סבלנות...

מצוק תמרור לעין בוקק - ברמה מעל למלונות

מזה שנים הסתקרנתי לגבי המקומות אליהם מפנים שלטי המדבר, ואחד מהשמות המסקרנים ביותר הנו השלט המפנה מכביש 31 היורד מערד למלונות ים המלח אל עבר צוק תמרור. אם כן צירוף של יום קריר ושתי מכוניות המאפשרות מסלול אורכי הביא אותנו לגמוא את הדרך היורדת ממקום המסתורין הקרוי צוק תמרור דרך נחל בוקק אל עין בוקק הנמצא מעט ממזרח למלונות ים המלח.

המכתש הקטן ונחל מזר - על הסכין

תופעה גיאולוגית ייחודית לנגב הינה המכתשים, והנגיש לטיול יום מכולם הנו המכתש הקטן. את טיולנו התחלנו בירידה מדימונה על כביש 25 לכיוון צומת הערבה, ובקילומטר 111 סימון בלוי מכוון אותנו ימינה אל המכתש הקטן על דרך עפר המשובצת בשאריות אספלט ומוליכה אל תוככי המדבר.

מנחל משמר למעלה צאלים -בין שתי המעלות

פסח השנה הביא איתו מלבד אווירת חירות ופריחת אביב , גם מזג אויר חורפי וענני סערה שהדרימו עד למדבר יהודה.
>הפעם ניסינו לתפוס שתי ציפורים במכה אחת – גם טיול בין 2  מהמרשימים בנחלי מדבר יהודה וגם אפשרות לחזות בשיטפון.

נחל אבוב - קצר ולעניין

ממש מתחת לערד בין שכבות הגיר והביטומן מתחתר לו נחל אבוב - פנינה של גבים זהובים בין הרים מחורצים היוצרים נוף ייחודי לנחל זה.
את המסלול התחלנו ממצפה זוהר הנמצא בסמוך לאזור התעשייה של העיר ערד (כביש עפר לא נוח במיוחד אך עביר מגיע לשם מכביש 31) היות שנסענו בטרנטה הותיקה שלנו השארנו אותה בחניון של מצפה זוהר (טעות - מתברר שתעשיית הרכב הבדואית מפרקת גם טרנטות..).

נחל חתירה - ימין המיטב של המדבר

פסח הבא עלינו לטובה השנה הביא מלבד אווירת חירות ומזג אויר נוח גם שמירה בחניוני הנגב באדיבות עמותת התיירות של האזור, ואנו קופצים על ההזדמנות לטיול באחד המסלולים היפים ובעלי נקודות עניין רבות מהקיימים בנגב - גבים,מפלים, תצפיות, סדקי סלע וגם מעט אתגר לבעלי פחד הגבהים.

סובב ירוחם - פרח המדבר

הגיע חודש אוקטובר, ונפתחה עונת הטיולים במדבר... השמועות על חלמוניות הפורחות עושות להן כנפיים, ומביאות אותנו לטיול באזור ירוחם.
ירוחם בניגוד למוניטין הלא מוצדק לטעמי שישנו לעיר, הינה עיירה קטנה ומקסימה הממוקמת באופן אסטרטגי בפתחו של המכתש הגדול ,בין שמורות האירוסים והחלמוניות ובצד אגם יפהפה הנסתר בלב המדבר באפיקו של נחל ירוחם.

מעלה דיבשון – אומנות הרנסנס בסלע

יצאנו עם הנץ החמה מגוש דן במטרה לבצע אל מסלול חתירה ימין, אך התראות על שיטפונות במקומות הנמוכים הביאו אותנו לשנות מעט את אזימוט הנסיעה אל עבר מצוק הצינים.
לאחר כשעתיים של נסיעה החננו את הרכב במגרש החניה של קבר בן גוריון בשדה בוקר.
האגדה מספרת כי לאור מצבו של הנגב מתהפך בן גוריון כל כך בקברו עד שנוצר ערוץ חדש לנחל צין...

נחל רחף - גבים ,מפלים וטריסטמיות

סוף האביב , הטמפרטורות כבר מתחילות לעלות ועוד מעט תסתיים עונת הטיולים הקרירה במדבר ותפנה את מקומה לכבשן הקיץ הלוהט. תפסנו את היום האחרון בעונה עם טמפרטורות סבירות ויצאנו לטיול רגלי בין מצוקי נחל רחף ועד למצדה.